artur.jpg

Artur Grabarczyk

Jego zajęcia to mieszanka techniki, improwizacji i autorskiego materiału. Stawia na nieustanny rozwój poprzez ciągłe poszukiwanie nieoczywistych rozwiązań. Na sali wielbiciel czarnej muzy i ambientu. Zawsze w dobrym nastroju, często w kapturze, uwielbia challengować podopiecznych. Wielbiciel mitologii nordyckiej i Skandynawii. Fan Marvela, Gwiezdnych Wojen i Gry o Tron. Jeśli nie taniec to na sto procent koszykówka! Jeśli kolor to zielony. Jeśli coś słodkiego to brownie. Najchętniej relaksuje się przy konsoli. Prywatnie ojciec suczki Luny oraz kociego oczka w głowie - Frei.

 

Artur Grabarczyk – tancerz, choreograf. Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku oraz Northern School of Contemporary Dance w Leeds (Wielka Brytania) z tytułem Bachelor of Arts. Studia ukończył z wyróżnieniem (First Class Degree). Był doceniany przez popularne magazyny Dance Europe, Dancing Times oraz Taniec. Pracował z Bałtyckim Teatrem Tańca, AP Group, Scottish Dance Theatre, Teatrem Tańca Zawirowania, Warszawskim Muzeum Tańca, Fundacją Polka Dot, Warszawską Operą Kameralną, Centrum Sztuki Tańca w Warszawie. Autor wielu spektakli m.in. When he has given sleep, REM - Rapid Eye Movement, SiCK, Druga Strona, Ravnfjær, Chrome Paradise, Teoria Ucieleśnienia. Występował i uczył techniki tańca m.in. w Wielkiej Brytanii, Portugalii, Francji, Belgii, Rumunii, Polsce, Albanii, Włoszech, Niemczech, Białorusi, Ukrainie, Indiach, Chinach, Meksyku, Korei Południowej oraz Brazylii.

Wśród wielu projektów w Polsce i za granicą, na wyróżnienie zasługuje 4-letni pobyt w Scottish Dance Theatre - jednym z najbardziej prestiżowych zespołów teatru tańca na świecie. Tam dojrzał, tańcząc we wszystkich pozycjach repertuarowych, pracując z rzeszą wspaniałych artystów  choreografów, tancerzy, projektantów, producentów, muzyków, artystów sztuk wizualnych czy twórców gier komputerowych. Pracował z tak wybitnymi choreografami jak m.in z Damien Jalet „Yama”, Sharon Eyal „Process Day”, Anton Lachky „Dreamers”, Jo Strømgren „Winter, again”, Fleur Darkin „Sisgo”, „Velvet Pettal”, „Innocence”;

W 2019 roku został Stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a także był nominowany do nagrody Perły Tańca im. Barbary Bittnerówny przyznawanej za wybitną kreację sceniczną, za rolę w spektaklu „Process Day" w choreografii Sharon Eyal. Obecnie współpracuje z Compagnie Didier Théron (Francja), Sopockim Teatrem Tańca i Centrum Teatru i Tańca w Warszawie. Prowadzi też zespół h.art company, któremu dedykuje swoją eksplorację choreograficzną.

Jego zajęcia oparte są na technikach floor work, Release i Cunningham. Zawierają rozbudowane elementy improwizacji. Baza ćwiczeń skupiona jest na odpowiednim przygotowaniu motoryki, techniki oraz pobudzeniu świadomości tancerza, dotyczącej dokonywanych wyborów co do dynamiki, jakości ruchu, muzykalności oraz kompozycji.

ZAJĘCIA:

  • Współczesny (dorośli)